Resultats de la cerca

Com s’exercix el vot per mitjà del depòsit en urna pels Residents Absents en l’oficina o secció consular?

L'elector/a, en primer lloc, acreditarà la seua identitat davant del/de la funcionari/ària consular per mitjà del passaport, el document nacional d'identitat o la certificació de nacionalitat o d'inscripció en el Registre de Matrícula Consular expedides pel consolat d'Espanya en el país de residència. Posteriorment i, prèvia exhibició i entrega d'un dels certificats d'inscripció en el cens electoral de residents absents, prèviament rebut, depositarà el sobre dirigit a la junta electoral competent per al seu escrutini, una vegada que el/la funcionari/ària consular estampe en este sobre el segell de l'oficina consular en què conste la data del seu depòsit.
Finalitzat el termini del depòsit del vot en l'urna el dia 22 de maig, el/la funcionari/ària consular expedirà una acta que contindrà el nombre de certificacions censals rebudes i, si és el cas, les incidències que s'hagueren pogut produir, així com el nombre de sobres rebuts per correu fins a la finalització del depòsit del vot en l'urna.
L'endemà, el 23 de maig, els sobres depositats pels/per les electors/es i els rebuts per correu junt amb l'acta expedida pel/per la funcionari/ària consular hauran de ser remesos, per mitjà d'enviament electoral, a l'oficina que a estos efectes es constituïsca en el Ministeri d'Assumptes Exteriors i de Cooperació, la qual, al seu torn, procedirà a l'enviament urgent d'estos sobres a les juntes electorals provincials corresponents (art. 75.5, 6, 7 i 8 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General).